نقد و بررسی ایرپاد 2
نوشته شده توسط : رز علینژاد

بررسی ایرپاد 2

در دنیا دو دسته آدم وجود دارند، کسانی که از ایرپاد به راحتی استفاده می‌کنند و کسانی که ایرپاد در گوش آن‌ها به خوبی نمی‌ماند. اگر جز دسته اول هستید احتمالا بخواهید این مطلب را در مورد ایرپاد ۲ که چندی است به بازار کشورمان نیز رسیده، مطالعه کنید. ما در زمان عرضه این دستگاه به معرفی آن پرداختیم اما حالا که تجربه کار با آن را داشته‌ایم نگاهی نزدیک‌تر و کامل‌تر به این ایرباد بی‌سیم داشته‌ایم که در ادامه می‌توانید مطالعه کنید.  همچنین اگر قصد خرید اقساطی ایرپاد 2 را دارید کلیک کنید.

طراحی ایرپاد 2

زمانی که ایرپاد اورجینال در سال 2016 معرفی شد من تصور کردم این ها شوخی و مزاح است اما اپل علاقه ای به مزاح نداشت چون بادها قرار بود یک سمبل باشند .اپل قرار نبود کارها را پیچیده کند و برای همین نکرد. این بادها (سر هدفون) که 0.14 اونس وزن داشتند و ابعاد آن 0.7 در 0.7 در 1.6 اینچ است هنوز هم در رنگ سفیدی پلاستیکی می باشند .یک سری از شبکه های توری خاکستری-سیاه سر بادها را تزیین می کنند.

از آنجایی که انتظار این همه انحراف گسترده از یک طراحی موفق را از سوی اپل نداشتم ، از اینکه ایرپاد دارای رنگ های گوناگون نیست ناامید شدم. حداقل تلفن های خود را هماهنگ کنید و یک ایرپاد مشکی یا خاکستری به من بدهید و خیلی خوب می بود اگر ایرپادهای 2 واقعا ضد آب و ضد عرق بود که متاسفانه این کار صورت نپذیرفت.

اگر می خواهید بفهمید که شارژر وایرلس دارید یا سیستم شارژ استاندارد ، جلوی ایرپاد را چک کنید. اگر حفره کوچک روشن وجود دارد پس شما یک کیس وایرلس دارید . راه دیگر برای تشخیص، لولا و محور می باشد. محور و لولای شارژر جدید وایرلس از فلز آندی شده ساخته شده است در حالیکه حالت استاندارد شارژ، یک ظاهر درخشنده فلزی دارد. ایرپاد وایرلس به دلیل اجزای بیشتر کمی از مورد استاندارد آن سنگین تر می باشد (1.4 اونس در برابر 1.3 اونس).

راحتی

از آنجایی که ایرپادهای جدید مانند قبلی ها همان ابعاد را دارند پس سبک وزن و راحت هستند . بادزها به راحتی در گوش قرار می گیرند و هیچگونه فشاری به گوش نمی آورند. بادزها کوچک هستند و من همواره از این می ترسم که ایرپادها را گم کنم مخصوصا زمانهایی که عجله دارم. هر چند هرگز اتفاق نیفتاده است اما همیشه از این اتفاق می ترسم که شاید ایرپادها در مسیر حرکت از گوشم بیفتند.

ایرپادها خیلی کوچک و گران قیمت هستند و همین مرا نگران می کند. علی رغم اینها من ایرپادها را دو ساعت در گوش خود می گذارم و برای ملاقات ها ، دیدن فیلم ها و گوش دادن موسیقی از آنها استفاده می کنم و آنها یکی از بهترین بادزهای وایرلس و بسیار راحت هستند که من توانسته ام امتحان کنم.

سرعت ایرپاد 2

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

 عملکرد صوتی

درحالیکه اپل چندین پیشرفت برای ایرپاد 2 ایجاد کرده است، کیفیت صوت تغییری نکرده است. اشتباه نکنید، ایرپاد 2 کیفیت صوتی خوبی را با صوت‌های شفاف انتقال می‌دهد. تمامی قطعات و هارمونی موسیقی در ایرپاد شنیده می‌شود و می‌توان به تمام آواها گوش داد.

 عمر باتری

خبر خوب اینکه عمر باتری این دستگاه برای مکالمه بیشتر شده و بهبود ۵۰ درصدی را به لطف چیپ جدید اپل دارد.

خبر بد اینکه اگر از ایرپاد برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید شاهد بهبود چندانی نخواهید بود (شاید حتی هیچ بهبودی) اگر چه عمر باتری نسل یک هم نسبت به رقبا خوب است و با توجه به ابعاد کوچک کیس و حجم کم نیاز چندانی به پیشرفت در این زمینه دیده نمی شد.‌‌

و اما شارژ بیسیم‌‌

از نظر زیبایی بهتر بنظر میرسد اگر یک پد شارژ دی منزل یا میز خود در سر کار داشته باشید و بجای کابل لایتنینگ از آن برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید همچنین کارکرد آن هم ساده تر است و مانند سایر محصولاتی که از این استاندارد استفاده می کنند کافیست آنرا بر روی پد شارژ بیسیم قرار دهید.(البته باید توجه داشته باشید که سرعت شارژ شدن ایرپاد به وسیله شارژر بیسیم کمتر از سرعت شارژ با کابل لایتنینگ است)

البته باید بدانید اگر در حال حاضر صاحب یک استند شارژ بی سیم هستید احتمالا قادر نخواهید بود از آن برای شارژ ایرپاد خود استفاده کنید ! ایرپاد به دلیل ابعاد کوچک سیم پیچ شارژ بیسیم آن کوچک تر است و نمی تواند در مرکز سیم پیچ استند های شارژ بیسیم رایج برای موبایل قرار گیرد و هنگام خرید پد شارژر بیسیم برای این محصول باید دقت کنید تا کیس ایرپاد بتواند در وسط آن باشد.

جمع بندی

با وجود ویژگی‌هایی مثل سریع‌تر بودن، هوشمندتر بودن و البته دوام‌دارتر بودن، ایرپاد 2 هنوز در راس انتخاب مالکان آیفون می‌باشد. اپل آنچه که مردم می‌خواهند را با یک شارژر بی‌سیمی و رویکرد دسترسی به سیری فراهم کرده است. در حقیقت ایرپاد مدت زمان صحبت طولانی‌تر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قابلیت اتصال بلوتوثی ایرپاد 2 سریع‌تر است و در کوتاه‌ترین زمان وصل می‌شود. قیمت این مدل ایرپاد بسیار بالا می‌باشد و می‌توان گفت که قیمت آن برای یک جفت ایرپاد بی‌سیمی کوچک زیاد می‌باشد. این درحالیکه است که گلکسی بادز سامسونگ خیلی ارزان‌تر از ایرپاد 2 است. در صورتی که در اکوسیستم اپل سرمایه گزاری می‌کنید، باید ایرپاد جدید را بخرید و این ایرپاد را از آن خود کنید.

 

‌‌





:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایرپاد 2 , خرید ایرپاد 2 , قیمت ایرپاد 2 , مشخصات ایرپاد 2 , بررسی airpod seri 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: